23.4.10

Töö allikatega, viitamine ja viidete haldamine e-õppes. Teine nädal.

Kõigepealt videokonverentsist.
Kuna mul on õnnestunud osaleda päris mitmel videokonverentsil, ei oleks see olnud minule uus kogemus, kuid tutvumise mõttes oleks see päris lahe olnud. Kuna ma ei saanud osaleda, olin loengul samal ajal, siis vaatasin konverentsi ajalugu.Meelids ka Hansu üles pandud vooagregaator NetVibes, kuskohast saab enda blogisse pandud uusi kommentaare lugeda :)

Nüüd aga asja juurde:
http://viitamiskursus.wordpress.com/2010/04/19/teine-nadal-folksonoomia-ja-uhisjarjehoidjad/

Põhimõtteliselt on blogi ka omaette folksonoomia-allikas. Oma blogile olen lisanud päise allamärksõnapilve, et õppejõududel ja lugejatel oleks mugav mu blogis orienteeruda, sest endalegi üllatuseks on minu nn. õpiportfoolio arenenud väga laiahaardeliseks peegeldamise ja tööde esitamise keskkonnaks. Kuna mulle meeldib kirjutada, siis kasutan meelsasti oma blogi mõtete kajastamiseks ja seetõttu vajan kursusetööde märksõnadega eristamist.Visuaalse naudingu lisamiseks olen erineva sagedusega esinevad märksõnad pannud suuruse järjekorda.

Delicious vs. StumbleUpon.

Delicious on mulle tuttav keskkond, alustasin deliciousiga mitu aastat tagasi, kui selle veebiaadress oli veel lahedal kujul www.del.icio.us.Põhimõtteliselt delicious on lihtne vahend veebiaadresside salvestamiseks, nende märksõnastamiseks, teiste huvitavate veebiaadresside otsimiseks jne. Sotsiaalmeediat on sinna ka lisatud, nagu ka loengumaterjalidest lugeda võis.
Kui ma StumbleUponi avasin, siis ei saanud hästi aru kuidas see veebilehti salvestab, aga see oli natuke mõnusama keskkonnaga (samas keerulisem) kui delicious. Olles visuaalselt atraktiivsem, toimis see Firefoxi aplikatsiooni abil, mida ma ei tahtnud alla laadida. Ma avastasin ühe keerulise mooduse, kuidas brauserisiseselt seda kasutada, kuid kas ma tahan nii palju aega raisata? Võin öelda, et tallatud rada on kergem käia, ehk siis delicious on lihtsamalt üles ehitatud ja seda on mugavam kasutada. Selleks ei pea ma alati toolbari installeerima, et lehekülgi salvestada (kuigi mul on see olemas).
Hiljemal kasutamisel märkasin parema hiireklahvi menüü küljes ühte stumble ikooni pärast tööriistariba allalaadimist. Ilmselt tuli mulle päris palju "pahna" sellega süsteemi kaasa, aga õilsa eesmärgi nimel ju võib. Igatahes StumbleUponile lisandus üks hea võimalus hiirega lehekülgi lemmikuks salvestada.

Suurim pluss Deliciousil on kasutusmugavus ja lihtsus, StumbleUponil sotsiaalne mõõde paremini välja toodud.
Suurim miinus Deliciousil on ehk mitte nii atraktiivne väljanägemine (lihtsuses peitubki võlu, tegelikult) aga StumbleUponil tundus see miinus kalduvat tööriistariba installeerimise poole. Samas ma ei uurinud ka päris põhjalikult, ehk oleks mõne lihtsama stumble'imise variandi ka leidnud. Foorumist ma ei leidnud oma küsimusele, kas ilma tööriistaribata antud keskkonda on võimalik kasutada.

Sellised mõtted põgusast "maitsvast komistamisest" (otsetõlge).
Minu delicious on delicious.com/maibrittkuuskmae, see on hiljuti avatud ühe konkursi tarbeks. Isiklikku, algset, on piinlik näidata, kuna ei ole seal koristamas käinud. Kõik mis arvutist tuli läks sinna üles, mistõttu peaks osa sisust privaatseks tegema.
Komistuskivide lehele panin sellise kasutajanime http://www.stumbleupon.com/stumbler/britake/, aga sealne konto on üsna tühi eelmainitud põhjusel.

1 comment:

Hans said...

StumbleUpon peaks installeeritava tööriistariba asemel töötama ka veebipõhise tööriistaribaga:
http://www.stumbleupon.com/help/Can_I_use_StumbleUpon_without_installing_the_toolbar/

Või äkki seda Sa pidasidki silmas "ühe keerulise mooduse, kuidas brauserisiseselt seda kasutada" all...