24.10.10

E- portfoolio. Viies nädal.

Lähtudes viiendas nädala kodutööst hakkasin mõtlema, milline võiks minu e-portfoolio olla ja mis eesmärgil ma seda koostaks.

Tiigrihüppe poolt korraldatud Digitiigri koolitusel koostasin esimest korda e-portfooliot, kuid kahjuks ei suuda ma meenutada tarkvara nimetust. See oli spetsiaalselt õpetajatele (kui ma õigesti nüüd mäletan) koostatud tarkvara CV koostamiseks.

Ma keskendun oma portfoolio loomisele, kuna hetkel mul teadlikult koostatud e-portfooliot ei eksisteeri. Õpiportfoolioks võiks tinglikult nimetada seda blogi, kuna siia on koondatud postitused erinevatest ainetest ning mõni üksik aine on jäänud väljapoole antud blogi.

Kuna ma töötan õpetajana ning õpetaja ametis on tähtis osa enesearendamisel, mis on omakorda kasulik kategooria tõstmisel, siis kavandan ma oma e-portfoolio just selle mõttega, et kokku koguda materjal, mis oleks vajalik minu karjääriredelil edasi liikumiseks ning oleks ka CV-le täiendavaks materjaliks.


Materjalid, mis on vajalikud e-portfooliosse sisestamiseks.



Riigi teatajas on kehtestatud õpetajate atesteerimiseks vajalikud nõuded, millest ma oma järgnevas analüüsis ka lähtun: 
  • tõendid koolituste kohta, mille ma läbinud olen (koolitusel ülestähendatud märkmed, mõtted, ideed ja muud materjalid); koolitusi tuleb läbida 160 tunni ulatuses 5a jooksul,
  • tõendid/kogemused koolis/vabariigis toimunud olümpiaadide korraldamisest või neis osalemisest; õpilaste juhendamisega seotud kogemus,
  • pedagoogilise praktika juhendamisel saadud kogemuste ülestähendamine; võimalusel ka praktikandi kogemus,
  • uurimistöö retsenseerimise/juhendamise kogemus,
  • konverentsidel ja muudel taolistel üritustel esinemised (teema, sihtgrupp, rahulolu jne)
  • loodud publitseeritud õppevara avaldamine,
Milliste vahenditega ma oma portfoolio loon.

Keskkond, kuhu ma oma portfoolio loon peab olema lihtsalt kasutatav ning visuaalselt nauditav. Kindlasti saab seda lihtsalt muuta ja see võib seetõttu olla ka lihtne veebilehekülg, mis on kergesti navigeeritav.
Mulle endale meeldib Weebly kodulehe süsteem, kus on mul olemas ka nii-öelda CV-laadne leht (lähemal meeldetuletamisel üsna mahukas), kuid ma olen selle olemasolu veidi unarusse jätnud. Samuti sobib selleks ka näiteks lihtne kodulehe formaat nagu Wix.com (vt. Ingrid Maadvere portfooliot).

Weebly lehele lisasin oma cv, SlideShare ettekanded, mille olin teinud kooli mitteametliku haridustehnoloogina töötamisega seoses, ning samuti väikese ülevaate sellest, mida pean enda elus oluliseks.

No comments: